söndag 24 juli 2011

vissa klarar sig utan extas

Gick till Fåfängans antik och bad att få titta på femtiotalsbroscher. Kvinnan bakom disken tog då fram låda efter låda med blixtrande stenar, glimmande guld, matta pärlor. Sådana ljuvligheter för ett flickhjärta.Valde till sist en rektangulär, guldbrun med italiensk kristall. Nu sitter den vackert på min bröllopsklänning. Imagen är komplett. Och viktigast: Snart får han mitt efternamn.

Haft fina dagar, fast med mycket oro i. Det blir nog skönt sedan när allt lugnar sig lite. När vi inte är så himla speciella längre. Jag tycker verkligen hemskt bra om vardag.

Lyssnar på Bitterfittan på ljudbok och gråter i sympati. Sytt klart en hel kjol av tyg som jag hittade i en container. Och en tröja i gråblått stuvtyg, len och mjuk mot kroppen. Och idag gick Senpai och jag vid delsjövattnet och jag tog massa fina kort. Alla små hemliga vattensamlingar, skogshallonen och all dyster tallskog. Fina, somriga dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar