tisdag 12 juli 2011

fina dagar

För att vara ledig har jag ganska lite tid till att sitta här. Kan visserligen bero på att vi spelar en massa Grand theft auto så till den grad att jag snart kommer vilja hijacka bilar och säga saker i stil med "Don't blame me - blame society". .

I lördags åkte vi med mina föräldrar till antikladan. Hur mycket saker som helst, uppblandat med mastillverkad shabby chic. Har väldigt svårt för en inredningsstil där möblerna bara "låtsas" vara gamla.
Hittade en jättefin kaffekanna i metall, med trähandtag. Vi har en kastrull med precis likadana detaljer, så det kändes fint. Och en gammal nött ask i emalj. Sådära typiskt gul med grön kant. Den gömmer vi smöret i.
Därefter åkte Senpai och jag och köpte billiga vattenglas till bröllopsfesten. Det kostade mindre än om vi hade hyrt dem. Får ta och pimpa upp samtliga sextio glas efteråt med glasfärg och sälja för en hutlös summa..

Igår åkte jag med Mommo och Moffa till Pilane för att titta på utomhusskulpturen. Hetta, kullar, syrsorna som spelade och fåren som vilade i skuggan under träden. Som Mommo sade: Man kan låtsas som att de ligger under ett pinjeträd och att vi egentligen är i Grekland!
Fina skulpturer. Och fin miljö att ha dem i. Det blev sån härlig kontrast.
Förövrigt måste jag inse hur lite jag har att säga till om när det gäller mina morföräldrar. Jag fick exempelvis inte betala för bröllopslokalen, det tyckte de var onödigt. Att betala för min egen mat på caféet efter att vi sett på skulpturen var också en jättelöjlig idé. Jag tror nog inte att jag någonsin kommer betraktas som vuxen av dem. En gång barnbarn alltid barnbarn, liksom.

Idag: Hämta coiffe. Jag är väldigt pepp på att se hur den blev. Tänker mig någonting crazy med fjädrar en masse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar