måndag 4 juli 2011

pysselmåndag

Hemkommen från morföräldrarna. Har haft det härligt, men man har saknat sitt sammanhang, sina saker.
Nu: Målar om vårt skrivbords översida i tunnt vitt så att den bruna ytan lyser igenom på vissa ställen. Vet inte riktigt än om jag ska låta skrivbordslådorna och benen fortsätta vara bruna eller om de ska målas också. Och ska jag måla blomsterrankor på skrivbordslådorna eller ljusgrå schackrutor på översidan? Klängande blommor skulle levandegöra möbeln, men schackrutor är hemskt sofistikerat. Återstår att se. Möbeln ser iallafall redan mycket bättre ut.

Vi har bestämt, Senpai och jag, att ha en tvfri månad. Främst för att slippa detdär slentriantittandet som bara råkar bli. Jag är ju något av en cineast och vi har också kommit överens om att filmer (hyrda/ägda) är acceptabla eftersom de är resultatet av ett aktivt val. Igår bestämde vi till exempel att vi ikväll ska se dendära djupa japanska filmen som vi lånat av en vän, och som legat och skrotat jättelänge eftersom vi väldigt sällan spontant känner för svåra filmer. Det blir bra. Och jag får läst ut mina böcker och sytt alla mina projekt dessutom.

Två skålar av sockerstärkta spetsdukar ligger och torkar på diskbänken. Jag har velat pröva sockerstärkning jättelänge, och nu när jag av en slump kom över en hel påse med knypplade dukar i neonfärger som fanns i soprummet (vem slänger något sådant!?) så var idén ganska given. Resten får bli pimpmaterial på kuddar och kläder. Härliga liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar