onsdag 27 februari 2013

Bloppisen fortsätter


Fortsätter att titta i mina gömmor och lägger upp saker för försäljning. Om det är något som är av intresse, eller om ni önskar kakfat av vissa färger eller mått så är det bara att höra av sig! Har förstått det som att det kan vara svårt att posta kommentarer på min blogg. Jag ska ordna det, och annars är det ändå mer effektivt att höra av sig via min mail: jennyh_c@hotmail.com 


Först ut en klänning jag använt alldeles för sällan. Det är synd, för den är hemskt fin. Mörkblå med blommor och puffiga ärmar. Fint transparent där underklänningen inte täcker. 100 kronor är den väl värd?
 
Ganska vid och rymlig modell, gissar att det är en medium, men skulle nog funka för L också. Knytbandet ingår ej, utan är där för att visa modellen. Med ett fint skärp i midjan kan nog nästan vem som helst bära den här godingen.


Transparenta ärmar, krusiga kanter





Så har jag en liten handväska i blått och guld som har perfekt mått för att stoppa ned en pocketbok eller manga i på tvären. En innerficka, dragkedja stänger väskan, hel och ren. Återigen något som jag använder för lite. Smaken ändras ju. Men kanske den kan hitta en ny ägare. Fyrtio symboliska kronor tänkte jag att den kunde vara värd.

Gyllene drakar, sidenkänsla.




Därefter en rejäl axelremsväska med rymlig innerficka och fem ytterfack. Jag hade den ett tag medan jag studerade, och passade lagom för A4papper och kursböcker och annat. Reglerbar axelrem. Skärt innerfoder och förstärkt i botten med mörklila, kraftigare tyg. Femtio kronor tycker jag att den är värd.

Färgen som blåbär i mjölk ungefär.



Under gymnasiet hade jag en lolitaperiod med ryschiga klänningar och matchande ceriserosa barnparaply med volangkant. Nu går min klädstil i en helt annan riktning, men jag hoppas paraplyet kan glädja någon annan. Man behöver ju inte se ut som en mangainspirerad docka för att uppskatta när regnet faller på sitt rosa paraply! Fyrtio kronor är väl inte så farligt?




Och så till sist lite handskapat återbruk. Ett kakfat i två våningar jag gjort av porslin jag framförallt hittat på Alelyckans secondhand. En stor tallrik med guldkant, espressokoppar och tallrik med körsbärsblom. Den är den enda i sitt slag, och jag är väldigt fäst vid den. Jag tycker den (och jag) är värd 150 kronor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar