onsdag 19 september 2012

glad och fattig


Det är bra tacksamt ändå att vara fattig på hösten, av alla årstider. Den klara, friska luften får mig at andas bättre, vilket resulterar i högre koncentrationsförmåga nu när jag söker jobb. Rotfrukterna är billiga och det blir liksom lättare att komma på nyttig mat som inte är pasta. Naturen är skön och gratis. Jag läser biblioteksböcker och ser den här hösten som en omstart. Det är bara ibland som jag glömmer att omstarter kan vara riktigt bra. Just nu har jag rätt mycket planer och idéer. Vissa saker kan jag nästan röra vid, andra är fortfarande drömmar, höljda i dunkel. Jag vet att det här är ett prövoår. Det har jag vetat nästan sedan jag startade det där kulturarvsprogrammet. Men jag är glad att jag har bloggen så jag kan skriva ned till mitt framtida jag att det här året trots allt behövdes. Att det är nu mycket avgörs, och att förändringar alltid gör ont till en början. Fast det där gamla talesättet att det som inte dödar en gör en starkare, och att man alltid blir lyckligast om man fått kämpa ordentligt först, det tror jag fortfarande inte riktigt behöver stämma. Den som myntat det uttrycket tror jag inte har sina duster med försäkringskassan eller annan taskig byråkrati..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar