fredag 8 mars 2013

vikten av att nätverka


Den här veckan har i synnerhet handlat om nätverkande. Jag har återkopplat till människor jag en gång haft ett inbokat möte med, och nu ser jag de bra konsekvenserna av mitt nätverkande. Folk inom kulturvärlden minns mig när jag kontaktar dem, och vissa försöker faktiskt hjälpa mig att hitta praktik. Jag kanske faktiskt snart har något på gång, till och med. Det känns fint.
Och så känns det att jag har gjort något rätt, att mina möten faktiskt kan leda till någonting till slut, utan att jag behövt förändra mig. Jag får ganska mycket pepp och feedback på min coachning, men om det är någonting de ber mig ändra på så är det att jag är "för snäll" och att jag borde "tuffa till mig lite". Som att det vore så enkelt att förändra hela sin person. Jag tycker inte om att skryta eller framhäva mig själv. Jag vill hellre framhäva företaget.
Hela arbetsmarknaden verkar gå ut på att man ska sälja sig själv nuförtiden. Men jag är ingen säljare. Däremot är jag en genuint nyfiken person, och hoppas att min uppriktighet och mitt engagemang ska duga lika så bra. Jag hoppas någon ska se det någon dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar