måndag 26 november 2012

att inte glömma sig själv helt och hållet


Just nu drömmer jag om ovanligt nåbara saker. Dricker starkt, svart te och ser på Poirotavsnitt. Vi sover i arbetsrummet för att bryta vanor. Och för att kunna kela med katten. På ett sätt sover jag bättre här. I den gamla sängen vi delade i hans pojkrum och i vår första lägenhet.
Jag tar det lugnt. Det måste bli så nu. En dag i taget. När man har gott om pengar är allt så annorlunda. Då slipper man tänka såhär. Men nu. Nu jobbar jag för att bli lite starkare än vad jag var igår. Imorgon kanske jag är bättre än idag. Och så vidare. Ens drömmar blir så hanterbara och lättförstådda. Jobb. Pengar. Mat.
Till skillnad från när jag är trygg. Då kan jag inte förklara mina största drömmar om jag så hade velat. Och inte ens måla det.
Man blir lite annorlunda när yttre faktorer påverkar en. Som att jag inte riktigt känner igen mig själv. Men jag försöker. Jag övar på de delar som är lätta. Så jag inte glömmer helt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar