måndag 21 november 2011

händelser

Veckorna rasar förbi. Jag tror det är ett tecken på att jag är lycklig då dagarna tycks flyta ihop. Halloweenfirande när man är hög på socker och fina vänner, söta flickor som kommer över på TVspel och kaffe, filmkväll med kulturella klubben, återträffar med högstadiegänget och vara på katthemmet varje torsdag.
TVinspelningarna är förhoppningsvis över, nu har man bara ångesten över vad man kan ha sagt och hur det kan ha tolkats kvar. "Tur" att man åtminstone får se avsnittet i förväg så jag kan förvarna på Facebook efteråt om vad jag sagt och vad jag egentligen menade med det.

Igår hade vi kläd/bokbytardag hemma hos oss. Lemuel, Kristin, A-chan och Clara; en välbalanserad kombination av människor. Och så en massa nya kläder! En del låter jag vara som de är, medans andra ska utsättas för en mindre modifieringsprocess. Bland annat en enkel, svart långärmad tröja. Ska klippa upp urringningen på den och sedan kommer det delikata problemet att bestämma sig för om jag ska fästa tygrosor eller en överdimensionerad rosett på ena sidan ringningen. Nu har jag alltså att göra ett par kvällar till framöver. Kläderna som ingen ville ha har Senpai och jag lovat att ta till second hand. Fyra fyllda papperskassar får de!
Dessutom hade jag en hel kläder som jag tycker är vackra men som jag tycker skulle passat Kristin bättre. Och mycket riktigt föll det mesta henne i smaken. Min hemsydda sextiotalsklänning satt som en smäck på henne. Visst är det underbart när man har rätt om sina "fördomar"?


För övrigt har jag kanske, kanske, kanske fått praktikplats! På Mölndals stadsmuseum. Det skulle verkligen vara helt underbart. Inser att jag faktiskt håller på att forma min framtid på riktigt nu, med praktikplatsen får jag förhoppningsvis in en fot i dendära supernischade branschen. Det kommer vara ont om jobb, och lönen är inte den bästa ens när man är fast anställd, men det är det här jag vill. Det är faktiskt lite häftigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar