onsdag 19 oktober 2011

finaste trevåningsfatet

I lördags åkte min syster, Johan och jag på loppis. Vi hittade en Don Pedro som fungerar jättebra. Sådant härligt fynd! I nyskick hade en sådan kostat sexhundra kronor, och nu fick vi den för en sjättedel av summan.
Så plockade jag på mig lite udda koppar, fat och tre mattallrikar i olika storlekar. Gemensamt var att de antingen hade guldkant och/eller var blommiga. När vi kom hem limmade jag ihop dem så att jag fick ett trevåningsfat av koppar och tallrikar. Största tallriken underst, och en kopp som avslutade det minsta fatet högst upp. Riktigt awesome! En bra julklappsidé, jag betalade inte mer än fyrtio kronor, det är resursvänligt och blir dessutom riktigt fint. Och unikt, självklart.

På kvällen var det släktmiddag för kusinen. God mat, rödvin och morbrors fotografier från bröllopet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar