onsdag 19 oktober 2011

klappa händer och dansa på kyrkbänkarna

På kulturnatta i fredags var jag och mitt härliga fab6gäng på Bruce Springsteenkonsert i Bergsjö kyrka. Även de äkta makarna och Vackrast var med. Vackrast var dessutom bjuden att komma hem till mig efteråt för en födelsedagstårta jag bakat åt henne. Från scratch med hembakade bottnar ska tilläggas, och inga sådana där skumgummiliknande färdiga. Konserten var så himla fin. När kristet blir som gladast och varmast. Och så är jag så lättrörd, det räckte att se folket stå på led för att tända ljus för att jag skulle droppa lite, litegranna. Efteråt, när vi stod och stampade i kylan och ingen ville säga hejdå, kom vi på att vi kunde ha filmkväll hos makarna Lilled. Vi åkte dessutom hem och hämtade tårtan, och så såg vi på Atlantis. A-chan och jag har länge tjatat om att vi borde se den tillsammans. Och så åt vi tårta. Min kamera är givetvis spårlöst försvunnen, men annars skulle jag ha fotograferat den. Den hade iallafall chokladbottnar och garnerning med blåbär och hallon. Och så fick jag ju äntligen använda mina spritsar till grädden!
Fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar