söndag 27 oktober 2013

konsumtionshelg


Den här helgen har råkat gå i konsumtionens tecken, eller snarare återbrukets. Vi har fått tre helt olika men lika efterlängtade föremål. En välbehövlig skrivbordslampa från min far. Punktbelysningen gör att jag kan se mycket bättre vad jag syr när jag sitter i arbetsrummet. Det andra är ett skoställ som vi fick genom en av skänkesgrupperna som finns på Facebook, sex år efter att vi flyttade hemifrån tyckte vi att det var käckt att ha något att ställa skorna på.
Och så ett tryckbord av morföräldrarna! Deras gamla, som deras barn ritat och tryckt på. Det går även att fälla upp så att det funkar som staffli. Så glad!
Återbruk och second hand är bra fint ändå. Särskilt när man fått det gratis.. 

Idag har jag både hunnit sy och screentrycka medan Clara satt i arbetsrummets gästsäng och jobbade på sin laptop. Sedan kom herr och fru Lemur också. Tycker om hur söndagshänget hos oss börjar ta form. 

Det har varit en riktigt bra helg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar